๐‚๐จ๐ฆ๐ฎ๐ง๐ข๐œ๐š๐ซ๐ž ๐ž๐Ÿ๐ข๐œ๐ข๐ž๐ง๐ญ๐šฬ†: ๐‚๐ก๐ž๐ข๐š ๐ฎ๐ง๐ž๐ข ๐ซ๐ž๐ฅ๐š๐ญฬฆ๐ข๐ข ๐๐ž ๐ขฬ‚๐ง๐œ๐ซ๐ž๐๐ž๐ซ๐ž ๐ขฬ‚๐ง๐ญ๐ซ๐ž ๐œ๐š๐๐ซ๐ž๐ฅ๐ž ๐ฆ๐ž๐๐ข๐œ๐š๐ฅ๐ž ๐ฌฬฆ๐ข ๐ฉ๐š๐œ๐ข๐ž๐ง๐ญฬฆ๐ข

  • Prima pagina
  • Blog
  • ๐‚๐จ๐ฆ๐ฎ๐ง๐ข๐œ๐š๐ซ๐ž ๐ž๐Ÿ๐ข๐œ๐ข๐ž๐ง๐ญ๐šฬ†: ๐‚๐ก๐ž๐ข๐š ๐ฎ๐ง๐ž๐ข ๐ซ๐ž๐ฅ๐š๐ญฬฆ๐ข๐ข ๐๐ž ๐ขฬ‚๐ง๐œ๐ซ๐ž๐๐ž๐ซ๐ž ๐ขฬ‚๐ง๐ญ๐ซ๐ž ๐œ๐š๐๐ซ๐ž๐ฅ๐ž ๐ฆ๐ž๐๐ข๐œ๐š๐ฅ๐ž ๐ฌฬฆ๐ข ๐ฉ๐š๐œ๐ข๐ž๐ง๐ญฬฆ๐ข
โœ” รŽn cadrul Spitalului Judeศ›ean de Urgenศ›ฤƒ Bacฤƒu, continuฤƒ cursul „Stiluri ศ™i tehnici de comunicare eficientฤƒ” destinate personalului. Acest program reitereazฤƒ angajamentul nostru faศ›ฤƒ de calitatea actului medical ศ™i binele pacienศ›ilor, constituind un pas esenศ›ial รฎn crearea unor relaศ›ii bazate pe รฎncredere ศ™i respect reciproc.
Iniศ›iat รฎn septembrie, programul implicฤƒ peste 1.000 de angajaศ›i (medici, asistenศ›i medicali ศ™i kinetoterapeuศ›i), axรขndu-se pe dezvoltarea abilitฤƒศ›ilor de interacศ›iune cu pacienศ›ii ศ™i de colaborare eficientฤƒ รฎntre membrii echipei medicale, precum ศ™i pe gestionarea constructivฤƒ a conflictelor.
โžก โ€žStilul tฤƒu de comunicare poate modela relaศ›ia cu fiecare pacient, adaptรขnd-o la nevoile ศ™i aศ™teptฤƒrile acestuia. Pacienศ›ii sunt diferiศ›i, iar abordฤƒrile trebuie ajustate รฎn funcศ›ie de nivelul de educaศ›ie, diagnostic, context ศ™i aศ™teptฤƒri. Pacientul se aศ™teaptฤƒ la empatie ศ™i sprijin โ€“ un zรขmbet, o privire atentฤƒ, o atitudine pozitivฤƒ ศ™i soluศ›ionarea activฤƒ a problemelor, nu o focalizare exclusivฤƒ pe dificultฤƒศ›ile sale. Rolul nostru este sฤƒ-l integrฤƒm รฎn actul terapeutic, sฤƒ-i fim alฤƒturi ca parteneri,โ€ a subliniat Doru Huศ›uศ›ui, doctorand in managementul organizaศ›ional, specialist รฎn comunicare ศ™i leadership.
Studiile internaศ›ionale aratฤƒ cฤƒ aproximativ 70% din erorile medicale din Statele Unite se datoreazฤƒ comunicฤƒrii ineficiente la toate nivelurile โ€“ atรขt pe verticalฤƒ, cรขt ศ™i pe orizontalฤƒ. รŽn Europa, acest procent este de aproximativ 50%. รŽn Romรขnia, deศ™i nu existฤƒ รฎncฤƒ o evaluare sistematicฤƒ a acestor erori, se ia รฎn considerare includerea abilitฤƒศ›ilor de comunicare รฎn criteriile de performanศ›ฤƒ pentru angajaศ›i. Comunicarea eficientฤƒ presupune recunoaศ™terea ศ™i gestionarea emoศ›iilor proprii ศ™i ale pacienศ›ilor, colegilor sau membrilor familiilor.
โžก โ€žCรขnd un medic corecteazฤƒ un asistent medical รฎntr-o manierฤƒ agresivฤƒ ศ™i รฎn faศ›a pacientului, poate pierde nu doar respectul pacientului, dar ศ™i susศ›inerea ศ™i implicarea asistentului, care se va simศ›i umilit. รŽn ochii pacientului, asistenta pierde, la rรขndul ei, credibilitatea. รŽn mediul medical, este vital sฤƒ arฤƒtฤƒm respect ศ™i susศ›inere faศ›ฤƒ de colegi pentru a menศ›ine competenศ›a ศ™i coeziunea echipei,โ€ a explicat lectorul Doru Huศ›uศ›ui.
Sursa: Pagina Oficiala a Spitalului Judetean Bacฤƒu
Spread the love

Lasa un comentariu

Continuรขnd sฤƒ utilizaศ›i site-ul sunteศ›i de acord cu utilizarea cookie-urilor. detalii

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close